Posted on

Nasi goreng pelajar

Sepanjang aku duduk di UiTM rupanya aku tak tahu makanan luar bagaimana harganya. Biasanya selalu terkena yang mahal. Tapi masih ada yang murah, cuma kena pandai cari. Restoran Cik Tah dekat dengan pintu gate A UiTM Perlis. Nampak macam warung biasa, tapi nama dia restoran.

Aku pesan nasi goreng ayam. Lepas tu mak cik tu suruh duduk sekejap dan dia bagi air oren. Bila dapat nasi tu aku tengok banyak juga nasinya. Nak kata sedap tu biasa sajalah bagi aku rasanya. Masa nak bayar dia cuma minta RM2.50 sahaja.
Kalau kedai lain, dah tentu RM3.50.Tempat  ni siap sekali air percuma pulak tu. Lepas ni bolehlah berjimat selalu makan dekat sini.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *